Конфлікти і способи їх вирішення.
21.10.2015 23:43
Будуй зв'язок при конфлікті: лагідніший від матері
Розривання психологічного трикутника (індивідуальна розмова)
Звертання уваги на добрі якості особи, похвала та підбадьорення
Віра у здібності особи, що вона зможе змінитися
Партнерські стосунки
Створення і прийняття правил спількування: при дотриманні правил - твердіший від діаманту
Визначення норм і правил
Коли хтось говорить всі інші мовчать, вислуховування партнера без перебивання
Повага один одного
5 основних типів поведінки в конфліктах:
суперництво. Це «жорсткий тип розв'язання конфліктів». Людина в що б те не стало прагне виграти, відстояти свої інтереси за рахунок іншого.
співпраця. Передбачає «демократичний стиль». Людина дотримується думки, що завжди можна домовитися. Під час конфлікту намагається запропонувати альтернативу, шукає рішення, які задовольнили б обидві сторони. Співпраця передбачає урівноваження двох сторін.
компроміс. Передбачає «компромісний стиль». З самого початку людина згодна на врегулювання розбіжностей шляхом взаємних поступок (50% \ 50%).
пристосування. «М'який стиль» передбачає готовність прийняти точку зору «противника», відмовитися від своєї (Мені все одно. Або все, або нічого).
ігнорування. «Рік, що минає стиль». Людина, використовуючи даний тип поведінки, прагне «вчасно піти» (уникнути), що не загострюючи ситуацію, не доводити конфлікт до відкритого зіткнення.
хоча всі ці види поведінки є корисні та доречні у вирішенні конфліктів та все ж, уникнувши конфлікту, жодна зі сторін не досягне успіху, так само і у випадках суперництва, пристосування і компромісу, бо один з учасників виявляється у виграші, а інший програє, або обидва програють, тому що обидва йдуть на компромісні поступки. Тільки в ситуації співробітництва обидві сторони виявляються у виграші.
Конфлікт має тенденцію до збільшення ступеня напруженості у відносинах, а це означає, що невирішений вчасно конфлікт швидко набуває нової, більш гострої форми свого прояву. Отже, його стає важче вирішувати, тому так важливо навчитися передбачати наслідки своїх слів і дій і попереджати конфлікт.
Існують спеціальні правила попередження конфлікту:
- Не розмовляйте відразу зі збудженою конфліктом («знервованою») людиною.
- Перш ніж сказати про неприємне, постарайтеся створити доброзичливу атмосферу, відзначте заслуги людини, її добрі справи.
- Намагайтеся зрозуміти опонента.
- Говорячи про проблемну поведінку не переходьте на саму особу
- Не приховуйте доброго відношення до людей, частіше висловлюйте схвалення, не скупіться на похвалу.
- Будьте відкриті до спілкування, звільніться від неприємних емоцій.
Конфлікти слід вирішувати, тому що невирішені конфлікти або ті, що вирішені силою, призводять до нервового психічного напруження, дистресу. Досить часто як наслідок у людей виникає агресія або ж образа.